آموزش حذف صدای خواننده از روی آهنگ

آموزش حذف صدای خواننده از روی آهنگ

ایجاد قطعات موسیقی به صورت کارائوکه یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد برای حذف صدای خواننده از روی آهنگ‌های مختلف دارند. در گذشته برای انجام این کار یک فرایند دستی وجود داشت که می‌توانست کیفیت نهایی قطعه موسیقی را نیز تحت تأثیر قرار دهد. در دنیای امروز به لطف پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای ویرایش صدا وجود دارند که با کمک آن‌ها می‌توان به راحتی صدای خواننده را از روی آهنگ حذف کرد بدون اینکه کیفیت قطعه تحت تأثیر قرار بگیرد. در این مقاله از دیجی مولتی قصد داریم با چند نمونه از نرم‌افزارهای کاربردی در این زمینه بر روی گوشی‌ موبایل هوشمند و لپ تاپ آشنا شده و قابلیت‌ها و امکانات آن را مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب

  • بهترین اپلیکیشن‌های حذف صدای خواننده از آهنگ
  • اپلیکیشن Moises
  • اپلیکیشن Remove Vocals
  • اپلیکیشن Vocal Separator
  • اپلیکیشن SplitHit
  • اپلیکیشن unMix
  • بهترین برنامه حذف صدای خواننده از آهنگ در کامپیوتر
  • برنامه AudioDirector برای ویندوز
  • نرم‌افزار Adobe Audition برای مک و ویندوز
  • نرم‌افزار WavePad



بهترین اپلیکیشن‌های حذف صدای خواننده از آهنگ

اپلیکیشن‌های متعددی طراحی و توسعه پیدا کرده که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند به راحتی برای حذف صدای خواننده از روی آهنگ اقدام کنند. با توجه به اینکه معمولا کاربران از دسترسی راحت‌تری به آهنگ‌های مورد نظر خود در گوشی دارند، این اپلیکیشن‌ها بسیار کاربردی خواهند بود. در ادامه با چند نمونه از بهترین اپلیکیشن‌های حذف صدای خوانند از روی آهنگ آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن Moises

یکی از بهترین اپ‌هایی است که بر روی سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس بوده و با استفاده از آن می‌توان به راحتی صدای خواننده و سازهای مختلف را از هر آهنگی جدا کرد. این فرایند در اپ Moises توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید آواز، درام، گیتار، باس، پیانو و سایر سازها را از آهنگ چدا کرده یا حذف کنید. یکی از قابلیت‌های این اپ امکان کنترل و انتخاب زمان شروع و پایان موسیقی به منظور تمرین بخش‌های خاصی از آهنگ است.

اپ Moises را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین برنامه‌ها دانست که امکانات فراوانی را در اختیار دانشجویان و معلمان موسیقی، دامرها، خوانندگان، نوازندگان سازهای مختلف، علاقمندان به کارائوکه، سازندگان محتوای رسانه‌های اجتماعی و غیره قرار می‌دهد. کار کردن با این اپ برای حذف صدای خواننده ساده بوده و به شکل زیر می‌توان این کار را انجام داد:

  • وارد برنامه شده و آهنگ مورد علاقه خود را در داخل آن آپلود کنید. برای این کار می‌توانید آهنگ را از داخل گوشی یا از طریق یک URL عمومی وارد برنامه کنید.
  • پس از وارد شدن آهنگ هوش مصنوعی برنامه آوازها و سازها را به چند آهنگ جدا تبدیل می‌کند.
  • پس از جداسازی آهنگ‌ها توسط هوش مصنوعی می‌توانید هر کدام از آن‌ها را به صورت دلخواه ویرایش کنید.
  • در نهایت فایل ایجاد شده را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید.

در خصوص اپ Moises باید به این موضوع اشاره کرد که نسخه رایگان برنامه محدودیت‌ داشته اما گزینه مناسبی برای افراد و کاربران غیرحرفه‌ای به حساب می‌آید. با استفاده از نسخه رایگان کاربران می‌توانند در هر ماه 5 پردازش جداسازی صوتی با هوش مصنوعی انجام دهند.

اپلیکیشن Remove Vocals

این اپ که بر روی سیستم عامل iOS در دسترس قرار دارد، بر اساس اعلام اپ استور یکی از برنامه‌هایی است که توانسته بازخوردهای خوبی از کاربران دریافت کند. کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند از این برنامه استفاده کرده و وکال و ضمایم آهنگ یا موزیک ویدئوها را جدا و استخراج کنند. حتی این امکان نیز وجود دارد که بتوان آن‌ها را با موارد دیگر جایگزین کرد. این اپ رابط کاربری بسیار ساده‌ای داشته و کاربران می‌توانند به راحتی و بدون سردرگمی با آن کار کنند.

اپلیکیشن Vocal Separator

این اپ نیز به صورت حرفه‌ای برای سیستم عامل iOS طراحی و توسعه پیدا کرده است و می‌تواند امکانات و قابلیت‌های متنوعی را برای ویرایش موسیقی و حذف صدای خواننده از روی آهنگ در اختیار کاربران قرار دهد. یکی از ویژگی‌های این اپ Audio Remixing نام دارد که می‌توان از آن برای ایجاد فایل‌های صوتی منحصر به فرد استفاده کرد. این اپ در کنار عملکرد خوبی که در حذف صدای خواننده دارد، توانایی تغییر صدا بدون نقص را نیز دارد؛ در واقع با کمک قابلیت Voice Changer در این برنامه می‌توان صدای انسان در هنگام ضبط را تغییر داد. با کمک این اپ می‌توان صدا را از فایل‌های ویدئویی استخراج و ویرایش‌های لازم را انجام داد.

اپلیکیشن SplitHit

اگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی هستید‌، یکی از بهترین اپ‌ها برای حذف صدای خواننده از روی آهنگ محسوب می‌شود. با استفاده از این برنامه کاربردی می‌توان هر آهنگی را به راحتی تقسیم کرده و به صورت آهنگ‌ها جداگانه ذخیره و از آن برای ایجاد ریمیکس‌ها و مش‌آپ‌های قدرتمند استفاده کرد. در این برنامه نیز از هوش مصنوعی برای جداسازی آهنگ استفاده می‌شود و می‌توان وکال، پیانو، باس، درام و سایر آلات و سازهای موسیقی را از آهنگ جدا کرده و ذخیره کرد. برای کار با این اپ کافی است که آهنگ مورد نظر خود را با فرمت mp3 وارد برنامه کرده و یک بک‌ترک با کیفیت با کمک امکانات و قابلیت‌های آن ایجاد کنید.

اپلیکیشن unMix

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه که در سیستم عامل اندروید در دسترس است، استفاده از هوش مصنوعی آموزش دیده با کیفیت بالا در مقایسه با سایر برنامه‌هایی است که از هوش مصنوعی قدیمی و کم کیفیت استفاده می‌کنند. با استفاده از این اپ علاوه بر امکان حذف صدای خوانند از روی آهنگ این امکان نیز وجود دارد که بتوان درامز، بیش و بیت در هر آهنگ را با استفاده از هوش مصنوعی استخراج کرد. در نهایت نیز می‌توان فایل نهایی را به راحتی در گوشی خود ذخیره کرده و از طریق پلتفر‌م‌های مختلف نیز به اشتراک گذاشت.

بهترین برنامه حذف صدای خواننده از آهنگ در کامپیوتر

تعدادی نرم‌افزار و برنامه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها بر روی کامپیوتر و سیستم عامل‌های مختلف استفاده کرده و نسبت به حذف صدای خواننده از روی آهنگ اقدام کرد. این برنامه‌ها بسیار حرفه‌ای بوده و امکانات و قابلیت‌های متعددی را در این زمینه در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

برنامه AudioDirector برای ویندوز

AudioDirector یکی از نرم‌افزارهای کاربردی است که به منظور ضبط و ویرایش صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرانی که تجربه زیادی در ویرایش صدا نداشته باشند نیز می‌توانند از این برنامه یا برنامه‌هایی که در مقاله بهترین برنامه‌های ویرایش صدا برای لپ تاپ، معرفی شده، استفاده کنند. در این نرم‌افزار ویندوزی کاربران می‌توانند به راحتی و در طی 3 مرحله که کمتر از 1 دقیقه طول می‌کشد، صداهایی مختلف از روی آهنگ را حذف کرده و یا وکال را جدا و به عنوان یک آهنگ جدید ذخیره نمایند. با استفاده از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان صدای سازهای مختلف در یک آهنگ را حذف یا در آن‌ها تغییر ایجاد کرد. ابزارها و امکاناتی که در این برنامه در دسترس قرار دارد باعث شده که به یک گزینه ایده‌آل برای ایجاد نسخه کارائوکه از آهنگ‌های مختلف تبدیل شود.

نرم‌افزار Adobe Audition برای مک و ویندوز

Adobe Audition یکی از برنامه‌های حرفه‌ای برای ویرایش صدا به حساب می‌آید که در سیستم عامل‌های مک و ویندوز در دسترس قرار دارد. این نرم‌افزار به واسطه عملکرد قدرتمند خود از سال 2003 توانست به محبوبیت زیادی در بین ویرایشگرها صوتی دست پیدا کند. این نرم‌افزار به صورت منظم توسط شرکت سازنده یعنی Adobe به‌روزرسانی می‌شود و به کاربران اطمینان می‌دهد که می‌توانند به بالاترین میزان کیفیت صدا با کمک فناوری هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. در این نرم‌افزار می‌توان با جدا کردن زیر و بم‌ها مختلف در آهنگ صداها را حذف کرده و در نهایت فرکانس‌هایی که می‌خواهید را حذف یا انتخاب کنید.

نرم‌افزار WavePad

WavePad به عنوان یک نرم‌افزار ویرایشگر صوتی بر روی کامپیوتر شناخته می‌شود که می‌توان از آن برای ایجاد کارائوکه و آهنگ زمینه استفاده کرد. این برنامه از فرمت‌های مختلف فایل صوتی پشتیبانی کرده و با توجه به رابط کاربری کاربرپسند خود جزو برنامه‌هایی است که افراد در سطح متوسط نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی از ویژگی‌های این نرم‌افزار قابلیت Vocal Reduction است که می‌توان از آن به منظور تغییر موقعیت حرکت آهنگ با حفظ دارم، بیس و سایر فرکانس‌های پایین استفاده کرد.

جمع‌بندی

امروزه پیشرفت فناوری و هوش مصنوعی دنیای انسان‌ها را در حوزه‌های مختلف دستخوش تغییر و تحول کرده است. با کمک این فناوری پیشرفته امروزه می‌توان به راحتی ویرایش‌های مورد نظر را بر روی قطعات موسیقی مختلف انجام داد. کاری که در گذشته به صورت دستی و با سختی زیاد انجام می‌گرفت، امروزه با استفاده از هوش مصنوعی به راحتی و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که نیاز به حذف صدای خواننده از روی آهنگ دارید در این مقاله از دیجی مولتی چندین اپلیکیشن و نرم‌افزار کاربردی در این زمینه را معرفی کرده و با امکانات و قابلیت‌های آن‌ها آشنا شدیم.

سوالات متداول

بهترین اپ حذف صدای خواننده در iOS کدام است؟

اپ‌های مختلفی برای این منظور در iOS توسعه داده شده است که کاربران از بین اپ‌های Moises، Remove Vocals و Vocal Separator می‌توانند بر حسب نیاز بهترین گزینه را انتخاب کنند.

بهترین اپ حذف صدای خواننده در اندروید کدام است؟

اپ‌های متعددی برای این منظور در اندروید و دستگاه‌های اندرویدی توسعه داده شده است که کاربران از بین اپ‌های Moises، SplitHit و unMix می‌توانند بر حسب نیاز بهترین گزینه را انتخاب کنند.

بهترین‌ نرم‌افزار حذف صدای خواننده در کامپیوتر کدام است؟

بهترین نرم‌افزارهای کامپیوتری برای حذف صدای خواننده شامل Adobe Audition، Wavepad و Audio Director است که کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند یکی از آن‌ها را برای جداسازی صدای خواننده از آهنگ مورد استفاده قرار دهند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد