راهنمای خرید بهترین لپ تاپ‌های مدیریتی

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ‌های مدیریتی

اگر صاحب یک برند یا کسب و کار هستید و به دنبال خرید لپ تاپ مدیریتی و شیک می‌گردید، حتماً به خوبی می‌دانید که گزینه‌های بسیار در اشکال، اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است. با این حال باید دقیقاً بدانید که کدام یک با شما و نیازهایتان مطابقت دارد.

در این مقاله از دیجی مولتی به نحوه انتخاب بهترین لپ‌ تاپ‌ مدیریتی می‌پردازیم. همراه ما باشید.

اهمیت انتخاب یک لپ تاپ مدیریتی مناسب

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. لپ‌ تاپ‌های تجاری و مدیریتی برای بازی، فیلم یا صرفاً وب‌گردی  در نظر گرفته نشده‌اند، مگر اینکه کار شما همین باشد. در وهله اول این سیستم‌ها ابزارهای جدی برای کمک به افراد در انجام کارهایشان هستند. آنها بر قابلیت اطمینان و دوام تمرکز دارند و اغلب مدل‌ها برای چندین سال در دسترس هستند تا با شرایط سازمانی سازگار شوند.

هزینه‌ای که برای این قابلیت اطمینان باید پرداخت، به نسبت باقی مدل‌های لپ تاپ بیشتر است. یک لپ تاپ مدیریتی معمولی می‌تواند 20 تا 30 درصد بیشتر از یک مدل معمولی با مشخصات مشابه قیمت داشته باشد. با این حال این هزینه اضافی قطعاً ارزشش را دارد؛ به این دلیل که سالیان سال شما را از خرید یک لپ تاپ جدید بی‌نیاز می‌کند.

business laptop 1 jpg

در این راهنما صرفاً بر سیستم‌های ویندوزی تمرکز می‌کنیم، اما در عصر تنوع در محل کار، مک ‌بوک اپل و کروم‌بوک‌های مبتنی بر گوگل نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. با اینکه این لپ تاپ‌ها خیلی در بین خریداران معمول محبوبیت ندارند، اما جایگاه خود را در بحث تجارت مدرن و مدیریت به خوبی حفظ کرده‌اند.

برای خرید لپ تاپ مدیریتی باید به چه عواملی دقت کنیم؟

فرقی ندارد چه لپ تاپی با چه ابعادی انتخاب می‌کنید، همه لپ تاپ‌ها اساساً کامپیوترهای رومیزی با صفحه نمایش داخلی، صفحه کلید، قطعات کوچک شده و باتری هستند. بدون شک، پردازنده و اندازه و وزن سیستم بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند، اما موارد دیگری مانند صفحه نمایش و باتری نیز به همان اندازه مهم هستند.

پردازنده

اکثر سیستم‌های ویندوزی از پردازنده‌های اینتل یا AMD استفاده می‌کنند، اگر چه تعداد کمی از پردازنده‌های مبتنی بر ARM نیز در سیستم‌های فوق سبک استفاده می‌شوند. اپل این ایده را با مک بوک‌های M1 و M2 خود به نتیجه منطقی رسانده است.

حداقل پردازنده‌ای که در یک لپ تاپ مدیریتی نیاز دارید بسیار متفاوت است و به وظایفی که در دست دارید بستگی دارد. یک مدیر ممکن است به کمتر از Intel Core i3 یا i5 راضی نباشد. اگر هم دستی بر امور گرافیکی داشته باشد، به چیزی مثل یک i7 یا یک M2 Pro نیاز دارد.

business laptop 2 jpg

رم

همه می‌دانیم که رم در ظرفیت‌ها و سرعت‌های متنوعی عرضه می‌شود و به طور کلی مدل‌های جدیدتر آن عملکرد بهتری را به همراه دارند. برای یک لپ تاپ مدیریتی باید حداقل 8 گیگابایت در نظر گرفت، حتی برای خریدارانی که بودجه کمی دارند. البته 16 گیگابایت خیلی بهتر است؛ هرچه رم بیشتری دریافت کنید، میزان رضایت شما از سیستم بیشتر خواهد بود.

فضای هارد و ذخیره سازی

هر لپ‌ تاپ به مکانی برای ذخیره کردن همه چیز، از ایمیل‌های روزانه گرفته تا فایل‌های ویدیویی پرحجم نیاز دارد؛ این فضا می‌تواند یک هارددیسک معمولی (HDD) یا یک درایو حالت جامد (SSD) باشد. SSD ها قیمت بیشتری دارند اما سریع‌تر و مستحکم‌تر هستند، انرژی کمتری مصرف می‌کنند و در همه مدل‌های جدید لپ تاپ حضور دارند. حداقل به دنبال یک SSD 128 گیگابایتی یا یک هارد دیسک 1 ترابایتی باشید.

باتری

اکثر لپ تاپ‌ها برای تامین انرژی سیستم از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند. اگر به عنوان یک مدیر زیاد در سفر هستید، دقت کنید لپ تاپی با میزان شارژدهی مناسب انتخاب کنید. یعنی چیزی که حداقل 6 یا 7 ساعت متوالی بدون نیاز به آداپتور شارژ برای شما کار کند.

business laptop 3 jpg

صفحه نمایش و ابعاد

صفحه نمایش (اندازه گیری شده به صورت قطری) 13.3 تا 16 اینچی برای اغلب لپ‌ تاپ‌ها معمول است و در برخی از مدل‌ها تا 17.3 اینچ هم می‌رسد. به دنبال صفحه‌ای با بالاترین رزولوشنی که می‌توانید بپردازید بگردید، به خصوص اگر هدف مورد نظر شما کاربری گرافیکی باشد. امروزه برای همه لپ تاپ‌ها به جز ارزان‌ترین مدل‌ها، وضوح فول اچ‌دی (1920 در 1080) یک مقدار حداقلی است.

بسیاری از کروم‌ بوک‌ها و لپ‌ تاپ‌های ویندوزی امروزی، حتی آن‌هایی که دارای طراحی استاندارد تاشو هستند، از صفحه نمایش لمسی بهره می‌برند. صفحه نمایش لمسی می‌تواند یک مزیت بزرگ برای یک مدیر باشد و او را در جلسات کاری متعد به همراه یک قلم نوری به خوبی همراهی کند. همچنین تعداد زیادی تبلت/لپ‌ تاپ هیبریدی با صفحه‌ نمایش لمسی وجود دارد که برای چنین کاربری ایده‌آل هستند. شایان ذکر است که اپل صفحه نمایش لمسی را در هیچ مک بوکی ارائه نمی‌دهد، اما iPad Pro چنین قابلیتی را دارد که البته لپ تاپ نیست.

business laptop 4 jpg

خنک کنندگی

عملکرد بالاتر نیاز به خنک کنندگی بهتر دارد. معمولاً هر چه لپ‌ تاپ باریک‌تر باشد، فن ضعیف‌تری دارد که ممکن است مشکل‌ساز باشد؛ زیرا با گرم‌تر شدن لپ ‌تاپ، عملکرد آن کاهش می‌یابد. همچنین هر چه سیستم تهویه سخت‌تر کار کند، معمولاً صدای آن بیشتر است. بنابراین اگر به دنبال حداکثر کارایی و صدای کم هستید، باید سیستم تهویه پردازنده را از نزدیک بررسی کنید.

اتصالات

لپ تاپ باید اتصالات فراوانی داشته باشد، از جمله پورت USB، پورت HDMI، کارت خوان SD و پشتیبانی از VGA و DVI.

وزن

لپ تاپ‌های مدیریتی نباید خیلی سنگین باشند؛ اگر به طور مرتب آن را حمل کنید، به دنبال لپ تاپی زیر 1.5 کیلوگرم باشید.

سیستم عامل

برای امنیت و مدیریت بهینه، اکثر مدیران لپ‌ تاپ‌هایی را انتخاب می‌کنند که حداقل ویندوز 10 یا 11 پرو دارند. این سیستم‌ها ویژگی‌های حفاظتی دارند که نسخه‌های Windows Home فاقد آن هستند، مانند رمزگذاری درایو BitLocker؛ همچنین از ابزارهای مدیریت و استقرار پشتیبانی مانند مدیریت دستگاه موبایل، پیوستن به اکتیو دایرکتوری Azure و Windows Update برای کسب و کار پشتیبانی می‌کنند. اگر به امنیت و قابلیت مدیریت در کلاس سازمانی نیاز دارید، می‌توانید به سراغ Windows 10 یا 11 Enterprise بروید.

business laptop 5 jpg

پلتفرم macOS اپل نیز دارای ویژگی‌های امنیتی قوی و مدیریت سازمانی است و سیستم‌های مدیریت نقطه پایانی (UEM) امروزی می‌توانند علاوه بر کامپیوترهای ویندوزی، دستگاه‌های macOS را نیز مدیریت کنند. اکثر برنامه‌های تجاری محبوب نسخه‌هایی برای macOS هم دارند، اگر چه شرکت‌هایی که از برنامه‌های قدیمی فقط ویندوزی استفاده می‌کنند باید آماده سرمایه ‌گذاری روی نرم‌افزار ماشین مجازی (VM) از Parallels یا VMware باشند تا به کاربران مک اجازه اجرای آن‌ها را بدهند.

اکثر پلتفرم‌های UEM می‌توانند دستگاه‌های ChromeOS را نیز مدیریت کرده و شرکت‌ها هم می‌توانند Chromebook را از طریق کنسول Google Admin مستقر و مدیریت کنند. هر برنامه وبی که در مرورگر کروم اجرا می‌شود روی Chromebook هم به خوبی کار می‌کند و بررسی برنامه‌ها توسط فروشگاه وب Google Chrome باعث می‌شود دستگاه‌های ChromeOS کمتر مستعد انتخاب نرم‌افزارهای آوده‌ای شوند که می‌توانند اختلال ایجاد کنند. کروم‌ بوک‌های امروزی می‌توانند هم برنامه‌های اندرویدی و هم لینوکسی را اجرا کنند و با استفاده از نرم‌افزار Parallels VM، حتی قادر به اجرای برنامه‌های ویندوزی هم هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ برای نقشه کشی و معماری

ظاهر و استایل

ظاهر و سبک یک لپ تاپ مدیریتی نیز می‌تواند به طور قابل توجهی بر ارزش خرید کلی آن تأثیر بگذارد.

یک لپ‌ تاپ شیک و با ظاهر حرفه‌ای می‌تواند تأثیری را که بر مشتریان و همکارانتان می‌گذارید، افزایش دهد. این نشان می‌دهد که کار خود را جدی می‌گیرید و با ترندهای فعلی فناوری همراه هستید.

در سمت یک مدیر، یک لپ تاپ با طراحی ظاهری خوب می‌تواند نشان دهنده برند و ارزش‌های شرکت شما باشد.

business laptop 6 jpg

یک لپ تاپ با طراحی خوب معمولاً ارگونومی بهتری را هم ارائه می‌دهد که منجر به تجربه تایپ راحت‌تر و کاهش فشار کار در ساعات طولانی استفاده می‌شود. ویژگی‌هایی مانند صفحه کلید با نور پس زمینه، ترک پد بزرگ و مواد اولیه با کیفیت بالا نیز می‌توانند تفاوت قابل توجهی ایجاد کنند.

طرح‌های شیک اغلب با قابلیت حمل همراه مرتبط هستند. حمل لپ‌ تاپ‌های باریک و سبک آسان‌تر است و برای مدیرانی که مرتب در سفرند یا در مکان‌های مختلف کار می‌کنند، ایده‌آل هستند.

تجهیزات جانبی

فرقی ندارد بخواهید در چه محیطی از لپ تاپ خود استفاده کنید؛ چه در دفتر کار باشد، چه در کارخانه یا در جاده، یک لپ تاپ به تنهایی هرگز کافی نیست. برای تجهیز صحیح یک سیستم به مواردی مانند هاب USB (برای تبدیل یک پورت به سه یا چهار درگاه)، یک آداپتور برق اضافی (برای کار در منزل و بیرون)، و یک کیف پد دار (برای محافظت از آن در مسیر) سرمایه گذاری کنید.

سایر ملاحظات خرید لپ تاپ مدیریتی

در خرید یک لپ تاپ مدیریتی تعدادی ملاحظات فراتر از مشخصات و ویژگی‌های اساسی نیز وجود دارد که باید به آنها دقت شود. این عوامل تضمین می‌کنند که لپ ‌تاپ مورد نظر شما نه تنها خواسته‌هایی با کارایی بالا را برآورده می‌کند، بلکه با سبک زندگی و الزامات حرفه‌ای مدیران اجرایی همخوانی دارد.

  • سفارشی سازی و شخصی سازی

به دنبال برندهایی باشید که سفارشی سازی اجزای سخت افزاری مانند رم، هارد و گرافیک را ارائه می‌دهند. در نتیجه می‌توانید لپ تاپ را با نیازهای خاص خود ارتقا دهید.

برخی از تولیدکنندگان خدماتی را برای حکاکی آرم شرکت یا نام مدیر عامل ارائه می‌دهند که به آن یک امضای شخصی اضافه کرده و تصویر حرفه‌ای شما را بهبود می‌بخشد.

  • شهرت و پشتیبانی برند

از برندهای خوشنام و خوش سابقه خرید کنید. این امر زمان خرابی را در صورت بروز مشکل فنی به حداقل می‌رساند.

همچنین لپ ‌تاپ‌هایی را در نظر بگیرید که دارای گزینه‌های گارانتی قوی و در دسترس بودن برنامه‌های حفاظتی طولانی‌تر برای محافظت در برابر مشکلات احتمالی آینده هستند.

business laptop 7 jpg

  • سازگاری با اکوسیستم

برای مدیران عاملی که از طیف وسیعی از دستگاه‌ها (گوشی هوشمند، تبلت و سایر لوازم جانبی) استفاده می‌کنند، مهم است که لپ تاپ آنها به طور یکپارچه در آن اکوسیستم ادغام شود. به عنوان مثال، کاربران اپل ممکن است یک مک بوک پرو را برای سازگاری آن با آیفون و آیپد ترجیح دهند.

همچنین اطمینان حاصل کنید که لپ تاپ شما از تمام برنامه‌های کاربردی تجاری و پلتفرم‌های نرم افزاری ضروری، به ویژه ابزارهای اختصاصی یا خاص صنعت شما پشتیبانی می‌کند.

  • آینده نگری

سرمایه گذاری بر روی لپ تاپی با آخرین فناوری (به عنوان مثال، Wi-Fi 6E و Thunderbolt 4) تضمین می‌کند که دستگاه شما برای چندین سال کارآمدی دارد.

مدل‌هایی را انتخاب کنید که امکان ارتقای آسان رم و هارد را برای افزایش طول عمر لپ تاپ فراهم می‌کنند.

  • ملاحظات زیست محیطی و پایداری

برخی از لپ تاپ ها از مواد بازیافتی یا پایدار ساخته شده‌اند. برای افراد دوستدار محیط زیست، این می‌تواند یک عامل مهم باشد.

مدل‌های دارای قطعات و گواهینامه‌های کارآمدی انرژی (به عنوان مثال ENERGY STAR) اثرات زیست محیطی و هزینه‌های عملیاتی را در طول زمان کاهش می‌دهند.

business laptop 8 jpg

  • نظرات کاربران و رتبه بندی کارشناسان

به بررسی‌های وب ‌سایت‌ها و نشریات فناوری مورد اعتماد نگاه کنید تا درک درستی از عملکرد، قابلیت اطمینان و هر گونه مشکل احتمالی لپ ‌تاپ مورد نظر داشته باشید.

بازخورد سایر متخصصان را هم در نظر بگیرید که از مدل مشابهی استفاده کرده‌اند؛ چرا که می‌تواند بینش‌هایی درباره عملکرد لپ ‌تاپ در شرایط واقعی ارائه دهد.

  • ویژگی‌های خاص کسب و کار

بررسی کنید که آیا لپ ‌تاپ از ایستگاه‌های docking پشتیبانی می‌کند تا به راحتی به چندین دستگاه جانبی در یک سیستم اداری متصل شود.

همچنین به دنبال مدل‌هایی با طیف وسیعی از گزینه‌های اتصال، از جمله چندین پورت USB-C، HDMI و اترنت باشید تا از سازگاری با محیط کارهای مختلف و نیازهای ارائه اطمینان حاصل کنید.

مدل‌های پیشنهادی لپ تاپ مدیریتی

برای سطح استفاده بالاتر از حد متوسط که عملکردهای اصلی استفاده را پوشش داده و قدرت پردازشی خوبی برای مدیریت نرم افزارهای سنگین (مانند ابزارهای ویرایش ویدیو و عکس) و چندوظیفه‌ای داشته باشد، لپ تاپ‌هایی مانند مک بوک، مک بوک ایر و لنوو IdeaPads توصیه می‌شوند.

اما اگر به دنبال بهترین‌ها هستید، یعنی چیزی که برای اجرای همزمان چندین برنامه پرکار توانایی داشته باشد، بهتر است به دنبال گزینه‌هایی مانند سرفیس لپ تاپ، مک بوک پرو یا Dell XPS 15 بروید. چنین مدل‌هایی علاوه بر زیبایی ظاهری و شکیل بودن، کارایی فوق‌العاده‌ای نیز ارائه می‌دهند.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی راهنمایی برای خرید لپ تاپ مدیریتی پرداختیم. ابتدا از اهمیت انتخاب یک لپ تاپ مدیریتی مناسب گفتیم و سپس به نکات مهم خرید آن اشاره کردیم. در ادامه سایر ملاحظات خرید این لپ تاپ‌ها را بررسی کردیم و در پایان چندین مدل به شما پیشنهاد دادیم. امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

شرکت دیجی مولتی با تکیه ‌بر سابقه طولانی خود در زمینه عرضه انواع محصولات در حوزه IT نظیر لپ تاپ، تمام تلاش خود را در جهت ارائه محصولات باکیفیت و بااصالت می‌کند. قیمت لپ تاپ در فروشگاه اینترنتی دیجی مولتی به‌روز بوده و با تنوع فراوان در برند و سری‌های متعدد، خیال کاربران را از خرید انواع لپ تاپ راحت می‌کند.

سوالات متداول کاربران

شهرت برند در انتخاب لپ تاپ مدیریتی چقدر اهمیت دارد؟

خیلی مهم است! برند قابلیت اطمینان، کیفیت و پشتیبانی قوی از مشتری را تضمین می‌کند.

آیا یک مدیر عامل هنگام انتخاب لپ تاپ باید طراحی و زیبایی را در اولویت قرار دهد؟

بله. طراحی شیک و جذاب تصویر حرفه‌ای و اعتبار را افزایش می‌دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد