تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها

تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها

همان طور که می دانید با پیشرفت علم و فناوری، ویدئو پروژکتور ها نیز در انواع و نمونه های مختلفی تولید می شوند. هر یک از این محصولات ویژگی ها و امکانات منحصر بفردی داشته و برای کاربری های خاصی ساخته می شوند. از این رو خوب است که با تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها آشنا شویم. این محصولات در حالت کلی تصاویری را در دریافت کرده و بر روی صفحه نمایش ها نشان می دهند.

چند تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها

برای بررسی تفاوت خرید ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها باید بدانید که این دستگاه ها را در انواع مختلفی تولید می کنند. هر یک از آن ها به امکانات خاصی مجهز بوده و خصوصیات منحصر بفردی دارند. از این رو نمونه هایی از این دستگاه که مخصوص بازی هستند با نمونه هایی که در سینمای خانگی مورد استفاده قرار می گیرند، متفاوت می باشند. همه انواع این دستگاه ها که مخصوص بازی هستند می توان برای مصارف خانگی و یا آموزشی نیز از آن ها استفاده کرد.
این در حالی است که همه نمونه های خانگی این محصولات نمی توانند از بازی های ویدیویی نیز پشتیبانی کنند. بنابراین اگر یک پلیر واقعی هستید که زمان زیادی از روز را بازی می کنید، باید در هنگام خرید این محصولات توجه کرده و فقط نمونه هایی را انتخاب کنید که مخصوص بازی هستند. اگر قصد دارید نمونه هایی از این محصولات را انتخاب کنید که مخصوص بازی هستند، باید بدانید که محصول انتخابی شما باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • ۲۰۰۰ لومن
  • کنتراست ۱:۵۰۰۰
  • ورودی های سازگار با کنسول
  • سرعت تازه سازی ۱۲۰ هرتز
  • وضوح 1080P

این فاکتور ها در نمونه های خانگی این محصولات متفاوت بوده و به شرح زیر می باشند:

  • 2000 لومن
  • کنتراست 1:1000
  • سازگاری با وضوح 1080P

مقایسه مشخصات ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتور ها

برای بررسی تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها باید بگوییم که برخی از این محصولات هستند که چند منظوره می باشند. این نمونه از ویدئو پروژکتور ها فیلم ها و تصاویر را با کیفیت بالایی نمایش داده و همه بازی ها را پشتیبانی می کنند. این دسته از ویدئو پروژکتور ها را به عنوان برترین و به روز ترین دستگاه های موجود در این زمینه می شناسند. در حالت کلی نمونه های مخصوص بازی این ویدئو پروژکتور ها در موارد مختلفی با نمونه های خانگی متقاوت هستند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • روشنایی

مقدار روشنایی این دو نوع دستگاه در حالت کلی یکسان بوده و شما در هر صورت به یک دستگاه با 2000 لومن روشنایی نیاز دارید. با این حال ابعاد فضایی که می خواهید دستگاه را نصب کنید و همچنین میزان نور و روشنایی محیط تاثیر زیادی در اختیار نوع دستگاه شما می تواند داشته باشد. محیط های تیره تر به روشنایی کم تری نیاز داشته و در محیط های روشن باید نمونه ای از این محصولات را انتخاب کنید که روشنایی بیش تری داشته باشند.

  • نسبت کنتراست

این نسبت در حقیقت تفاوت بین خالص ترین نقطه سفید و تیره ترین نقطه سیاه را تعیین می کند. این ویژگی نیز تحت تاثیر نور محیط قرار دارد اما مقدار آن در نمونه های خانگی با نمونه های مخصوص بازی متفاوت می باشد. در انواع خانگی این دستگاه ها، مقدار این مولفه باید 1:1000باشد، در حالی که در انواع مخصوص باید نسبت 1:5000 داشته باشد. البته این بستگی به اهداف شما دارد و افراد با اهداف متوسط باید به دنبال نمونه هایی با کنتراست 1:40000 و در اهداف بزرگ تر میزان کنتراست باید 1:100000 باشد.

  • پورت ها و تاخیر

منظور از تاخیر در این دستگاه، مدت زمانی است که طول می کشد تا دستگاه تصاویر مربوطه را به نمایش بگذارد. این مسئله در مورد نمونه هایی از این دستگاه ها که مخصوص بازی هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر چه تاخیر کم تر باشد، دستگاه انتخابی شما مناسب تر بوده و فرد می تواند در طول بازی عملکرد بهتری از خود نشان دهد. این ویژگی در نمونه های خانگی کم تر اهمیت داشته و نمونه های با تاخیر بیش تر نیز نمی تواند مشکل خاصی در نمایش فیلم و تصاویر ایجاد کند.
پورت هایی که در نمونه های خانگی این دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، HDMI و DVI می باشند. این دستگاه ها بهتر است به WiFi نیز متصل شوند تا بتوان از طریق اینترنت نیز فیلم ها را دانلود کرده و تماشا کنیم. در نمونه های مخصوص بازی باید مدل هایی را انتخاب کنید که با کنسول بازی شما هماهنگ باشد. البته بهتر است نمونه هایی را برای این کار برگزینید که دارای چند ورودی مختلف باشد تا کاربر بتواند بر اساس نوع کنسول بازی پورت مناسبی را انتخاب کند.

دیگر تفاوت های ویدئو پروژکتور های بازی با بقیه پروژکتور ها

تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها فقط شامل مواردی که تا به این جا گفته شد، نمی شود. این دو نوع دستگاه در موارد دیگری نیز با هم تفاوت دارند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • نرخ تازه سازی

منظور از این واژه توانایی دستگاه شما برای پردازش فیلم و تصاویر نمایش داده شده می باشد. اکثر تولید کنندگان این مشخصه را در اطلاعات دستگاه وارد نمی کنند. با این حال در نمونه های خانگی این مولفه از اهمیت زیادی برخوردار نمی باشد. بیش تر نمونه های مخصوص بازی این دستگاه ها هستند که باید در زمان خرید به این فاکتور در آن ها توجه کرد. معمولا نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز را برای این نوع دستگاه ها مناسب می دانند.

  • وضوح

مشخصه دیگری که در میان ویدئو پروژکتور های مخصوص بازی و نمونه های خانگی متفاوت می باشد، همین ویژگی است. البته با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه این ویژگی در هر دو این دستگاه ها یکسان شده و به مقدار 1080 P رسیده است. از این رو نمونه های قدیمی تر این محصولات در میزان وضوح با هم متفاوت بودند اما در نمونه های جدید و امروزی این تفاوت از بین رفته و همه این دستگاه ها با وضوح یکسانی وارد بازار می شوند.


کلام آخر درباره تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها

بررسی تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها به افراد کمک می کند تا بتوانند نمونه مناسبی از این دستگاه ها را بر اساس نیاز خود خریداری کنند. اگر شما نیز قصد خرید این دستگاه را دارید ابتدا نوع کاربری و هدف از خرید این محصول را انتخاب کرده و سپس با توجه به مطالبی که ارائه شد، نمونه مناسبی را خریداری کنید. البته نمونه های چند منظوره این دستگاه ها نیز در بازار وجود دارند که هم برای بازی و هم تماشای فیلم مناسب هستند.

سوالات متداول درباره تفاوت ویدئو پروژکتور مخصوص بازی با بقیه پروژکتورها

1-تراکم پیکسل ها در دستگاه هایی با وضوح تصویر 1080P چگونه است؟
در این دستگاه ها تراکم پیکسل ها 1920*1080 بوده که با نام 4K نیز معرفی شده و بسیار پر طرفدار هستند.

2-آیا میان ویدئو پروژکتور بازی با نمونه های مخصوص سالن همایش نیز تفاوت وجود دارد؟
بله، دستگاه هایی که مخصوص سالن های همایش بوده شباهت زیادی به نمونه های خانگی داشته و به همین خاطر تفاوت های زیادی با نمونه های مخصوص بازی دارند.

3-آیا قیمت ویدئو پروژکتور های مخصوص بازی با دیگر نمونه ها تفاوت دارد؟
قیمت گذاری این دستگاه ها با توجه به ویژگی و امکانات انجام می گیرد و به دلیل آن که امکانات بیش تری در نمونه های مخصوص بازی این دستگاه ها وجود دارد در نتیجه در قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد