بهترین ویدئو پروژکتور خانگی

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی

امروزه استفاده از ویدئو پروژکتور یا ویدئو پروجکشن در سرتاسر دنیا رایج است. بگونه‌ای که در اکثر مکان‌های آموزشی، سالن‌های کنفرانس و در بیشتر همایش‌ها و نمایشگا‌ه‌ها از ویدئو پرژکتورها بهره می‌برند. به صورت کلی ویدئو پروژکتور یک دستگاهی خاص است که امکان نمایش تصاویر موجود در لپ تاپ، موبایل، تلویزیون، دوربین‌های دیجیتال، کامپیوتر و … را در ابعاد بسیار بزرگتر و با کیفیت بالا، بر روی یک پرده خاص فراهم می‌سازد. امروزه از این دستگاه در خانه‌ها نیز استفاده شده و با نام ویدئو پروژکتور خانگی شناخته می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی بهترین ویدئو پروژکتور خانگی بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ویدئو پروژکتور چیست؟

به طور قطع تاکنون شما نیز نام ویدئو پروژکتور را شنیده‌اید و یا درباره آن اطلاعاتی دارید. در واقع ویدئو پروژکتور یک دستگاه خاص است که تصاوير و اطلاعات ویدئویی و کامپیوتری را از دستگاه‌های دیگر مانند کامپيوتر، ويدئو، پخشDVD ، دوربين فيلمبرداري، دوربين ديجيتال، تلويزيون و … دريافت می‌کند و سپس به وسیله و توسط يک منبع نوري کوچک سیگنال‌ها را بزرگنمایی کرده و بر روی دیوار یا پرده‌ای مخصوص به نمایش در می‌آورد.
استفاده از تکنولوژی و فناوری ویدئو پروژکتور امروزه در سرتاسر دنیا رایج است. به صورتی که در بسیاری از سالن‌های کنفرانس، دانشگاه‌ها، مدارس و حتی مصارف خانگی، از این دستگاه خاص و بی‌نظیر استفاده می‌کنند. از جمله کاربردهای خاص ویدئو پروژکتور در دنیای نوین امروز می‌توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

تکنولوژي پروژکتورها این امکان را برای شما عزیزان به وجود می‌آورد که تصاوير و گزارش‌هاي کامپيوتري و ويدئويي را با تلفيق جادويي رنگ و صدا به صورتي موثرتر و بهتر ارائه دهید و در جلسات خود بدرخشید.
همان‌گونه که می‌دانید، استفاده از پروژکتورها حتی در مدارس و دانشگاه‌ها برای آموزش، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
اين ابزار در عرصه بازرگاني و تجاري به منظور انتقال مناسب‌تر و بهتر مفاهيم و ايده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده از پروژکتور در مجالس و جشن‌ها جهت پخش مراسم در ابعاد بزرگ و پخش ويدئو استفاده می‌شود.
بسیاری از افراد علاقه دارند تا سینما را به خانه‌های خود بیاورند. به این ترتیب ویدئو پروژکتور خانگی را می‌توان در خانه‌ها برای دیدن فیلم و حتی بازی‌های کامپیوتری و کنسول گیم، استفاده کرد.

انواع ویدئو پروژکتور:

ویدئو پروژکتورها بر اساس نوع مصرف و کاربرد آن‌ها، به سه دسته بسیار کلی تقسیم بندی می‌شود که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ویدئو پروژکتور جیبی (پیکو)
  • ویدئو پروژکتور خانگی
  • ویدئو پروژکتور چند‎رسانه‌ای

 

بهترین ویدئو پروژکتور خانگی کدام است؟

یکی از انواع ویدئو پروژکتورها که مصرف خانگی دارند، ویدئو پروژکتورهای خانگی هستند که در برند‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند. ویدئو پروژکتورهای خانگی در واقع نوعی سیستم الکترونیکی هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند سیگنال‌های صوتی و تصویری را بزرگ‌تر از ابعاد واقعی خود بر روی سطوح صاف منتشر سازند. پروژکتورهای خانگی معمولا در اتاق نشیمن یا پذیرایی و اتاق خواب نصب می‌شود و از آن‌ها برای نمایش فیلم و حتی بازی با سیستم‌های کامپیوتری استفاده خواهد شد. در چنین مکان‌هایی باید نور محیط را کنترل کرد و در صورت امکان آن را تا حد بسیاری کم کرد. زیرا هرچه نور محیط کمتر باشد، شما عزیزان می‌توانید تصاویر را بسیار واضح‌تر و بهتر بر روی پرده ویدئو پروژکتور خانگی ببینید. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که ویدئو پروژکتور جایگزین تلویزیون است؟! برای پاسخ به این سوال باید اشاره شود که این دستگاه برای کاربری دیگری طراحی شده و جایگزین تلویزیون نیست. اگر شما به دنبال دیدن فیلم در تصاویر بزرگ هستید، یا می‌خواهید حس سینما را در خانه خود تجربه کنید، ویدئو پروژکتورهای خانگی گزینه مناسبی برای شما هستند. در زیر به برخی از نکات مهمی که در خصوص این دستگاه‌های خاص باید بدانید، اشاره شده است:

  • پروژکتورهای خانگی به صورت معمول دارای شدت روشنائی ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ LUMENS هستند.
  • این دستگاه‌ها از زوم اپتیکال قوی برخورداراند.
  • ویدئو پروژکتورهای خانگی از کنتراست بالایی بهره‌مند هستند. هر چه نسبت کنتراست بالاتر باشد تصویر بهتر به نظر می‌آید و اختلاف تاریکی و روشنائی بیشتر است. به صورت معمول ویدئو پروژکتورهای خانگی، دارای نسبت کنتراست ۵۰۰۰ به ۱ و یا بالاتر می‌باشند.
  • این دستگاه‌ها برای دیدن فیلم‌ها و تصاویر مختلف در سایز بزرگ بسیار مناسب است.
  • ویدئو پروژکتورهای خانگی معمولا دارای سیستم خنک کنندگی هستند. بعلاوه سیستم خنک کنندگی این پروژکتورها کم سر و صدا طراحی شده است تا شما عزیزان به هنگام تماشای فیلم با مشکلی مواجه نشوید.
  • پروژکتورهای خانگی در رزولوشن‌های 4k و FHD به بازار ارائه شده است که قیمت 4k نسبت به FHD بسیار بیشتر است.

بررسی بهترین ویدئو پروژکتورهای خانگی:

ویدئو پروژکتورهای خانگی خوشبختانه در برندها و با کیفیت‌های بسیار متفاوتی به بازار عرضه شده‌اند که شما عزیزان می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که برای خرید آن‌ها در نظر گرفته‌اید، آن‌ها را تهیه نمایید. به صورت کلی باید اشاره داشت که یکی از بهترین برندهای ویدئو پروژکتورهای خانگی، برند اپسون است که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. بعد از آن می‌توان به ویدئو پروژکتورهای خانگی اپتما، بنکیو و شیائومی و ویوسونیک اشاره کرد. از جمله بهترین ویدئو پروژکتورهای خانگی موجود در بازار، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • پروژکتور Optoma UHD38 (دارای شدت روشنایی 4000 لومن، کنتراست 1000000:1 برای نمایش بهتر نقاط تیره و روشن تصاویر، عمر مفید لامپ تا ۱۵۰۰۰ ساعت، تکنولوژی ساخت: DLP)
  • پروژکتور Epson FH52 ( صفحه نمایش 240 هرتزی ،Full-HD ، نسبت کنتراست 16000:1، عمر لامپ 12000 ساعت)
  • پروژکتور EPSON TW7000 (برخورداری از شدت روشنایی بالا، نسبت کنتراست 40000:1، رزولوشن 4K، ایجاد تصاویر تا 500 اینچ)
  • پروژکتور Optoma p2 (برخورداری از رزولوشن 4K، شدت روشنایی 3000 انسی لومن، تکنولوژی ساخت DLP ، نمایش تصاویر تا اندازه 120 اینچ، طول عمر مفید 30000 ساعت، کنتراست 2,000,000:1)
  • پروژکتور Epson LS12000 (رزولوشن 4K، برخورداری از زوم اپتیکال، قابلیت تغییر لنز، تصحیح خودکار صحنه، طول عمر 10 ساله، مجهز به اتصالات مختلف)

 

سخن پایانی:

در این مطلب سعی شد تا درباره بهترین ویدئو پروژکتورهای خانگی، اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.که شرط لازم برای طول عمر بیشتر این دستگاه ها، توجه به نحوه نگهداری پروژکتور در خانه نیز می باشد. که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویدئو پروژکتورهای خانگی و همچنین خرید و نگهداری آن‌ها به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران این مجموعه مشورت نمایید.

 

سوالات متداول درباره بهترین ویدئو پروژکتور خانگی:

1.انواع ویدئو پروژکتور خانگی از لحاظ فناوری ساخت کدام‌اند؟
این سیستم‌ها را می‌توان از نظر فناوری ساخت به انواع DLP، LCD و LED دسته‌بندی کرد.

2.چه عواملی بر روی قیمت ویدئو پروژکتورهای خانگی تاثیر دارد؟
برند، کیفیت ساخت، مشخصات و ویژگی‌های فنی محصول (رزولوشن و شدت روشنایی، عمر لامپ دستگاه، نوع پورت‌های ورودی و خروجی ) و …

3.بهترین برند ویدئو پروژکتور جیبی در بازار کدام است؟
برند شیائومی، برند پاناسونیک، برند سونی و …

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد