لپ تاپ ایسوس بهتر است یا MSI؟

لپ تاپ ایسوس بهتر است یا MSI؟

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لپ تاپ و سخت افزار را باید برند تایوانی ایسوس (ASUS) معرفی کرد که توانسته در طول سال‌های گذشته با توانمندی منحصر به فرد خود، شرایط بسیار خوبی را در بازارهای جهانی به دست آورد. در کنار ایسوس می‌توان برند MSI را هم به عنوان یکی دیگر از برندهای فعال در زمینه تولید لپ تاپ به حساب آورد که عملکرد خیره‌کننده‌ای از خود نشان داده است.

زمانی که کاربران نیازمند خرید دستگاه‌های جدید باشند، ممکن است میان برند ایسوس و MSI برای خرید یک مدل لپ تاپ، تردید کنند و ما در این بخش قصد داریم تردیدهای شما را به یقین تبدیل کنیم. در حقیقت ما قصد داریم مقایسه‌ای میان عملکرد برند ایسوس با MSI داشته باشیم تا شما بتوانید با آگاهی کامل نسبت به محصولات و کیفیت این دو برند، انتخاب خوبی را در نهایت رقم بزنید؛ با ما همراه باشید تا اگر به فکر خرید لپ تاپ ایسوس یا خرید لپ تاپ MSI هستید، انتخابی هوشمندانه‌تر و بهتر داشته باشید.

فهرست مطالب

  • ایسوس یا MSI ؛ تفاوت این دو برند چیست؟
  • مقایسه طراحی لپ تاپ های ایسوس با MSI
  • مقایسه خط تولید لپ تاپ های ایسوس با MSI
  • مقایسه کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ های ایسوس با MSI
  • مقایسه کیفیت صدای لپ تاپ های ایسوس با MSI
  • مقایسه پورت‌ها و اتصالات لپ تاپ های ایسوس با MSI
  • تاریخچه کمپانی MSI
  • تاریخچه کمپانی ایسوس

مقایسه کلی لپ تاپ ایسوس با لپ تاپ ام اس آی

قابلیت MSI ایسوس
کیفیت ساخت
سخت افزار و قطعات
عملکرد سخت افزاری
مقاومت
صفحه نمایش
خلاقیت و نوآوری
عمر باتری
خدمات پس از فروش
قیمت

ایسوس یا MSI ؛ تفاوت این دو برند چیست؟

همانطور که گفته شد، هر دو برند ایسوس یا MSI در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ موفقیت‌های زیادی را به دست آورده‌اند، اما انتخاب یک دستگاه میان این دو برند نیازمند داشتن دانش کافی بوده و ما در ادامه به بررسی شباهت یا تفاوت‌های میان این دو برند خواهیم پرداخت. در صورتی که قصد دارید یک دستگاه از برند ایسوس یا ام اس آی خریداری کنید، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا بتوانید تصمیم‌گیری خوبی داشته باشید.

مقایسه طراحی لپ تاپ های ایسوس با MSI

از آن جایی که ایسوس رایانه‌های مقرون به صرفه و مدل‌های پیشرفته را تولید می‌کند، طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها را در زمینه طراحی شاهد خواهید بود. برخی از ارزان‌ترین لپ تاپ‌های ایسوس دارای طراحی هستند که می‌توان گفت عنصر برجسته‌ای در میان آن‌ها برای صحبت وجود ندارد.

زمانی که طراحی ایسوس به لپ تاپ‌های گیمینگ برسد، باید بگوییم که گویی از این دنیا خارج است. آن‌ها طرح‌بندی‌های پیچیده‌ای را برای هر کدام از لپ تاپ‌ها ایجاد می‌کنند که حقیقتا می‌توانند مخاطبین را تحت تاثیر خود قرار دهند. همچنین با گذشت زمان تغییر کرده و ویژگی‌هایی همانند صفحه کلیدهایی با نورپردازی‌های ویژه را ارائه می‌کنند که می‌تواند محبوبیت دستگاه را افزایش دهد.

لپ تاپ MSI تلاش زیادی در زمینه تولید لپ تاپ‌های سطح پایه انجام نمی‌دهد. این کمپانی در زمینه تولید لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت فعالیت خوبی دارد، اما طراحی آن‌ها کمی ساده‌تر است. بسیاری از منتقدان ایسوس طراحی‌ها را مورد بحث قرار می‌دهند. بنابراین باید بگوییم که اگر انتخاب‌های زیبایی شناختی شما تمایل بیشتری به مینیمالیسم دارد، توصیه می‌شود MSI را انتخاب کنید.

مقایسه خط تولید لپ تاپ های ایسوس با MSI

هر دو برند دارای یک سری از محصولات فوق‌العاده جذاب و قدرتمند هستند، علی‌الخصوص زمانی که صحبت از لپ تاپ‌های گیمینگ می‌شود. دستگاه‌های ایسوس در بالاترین مدل‌ها می‌توانند با قیمت‌های بیشتر از 2000 دلار عرضه شوند که باید بگوییم خیره‌کننده هستند. این یک سرمایه‌گذاری کوچک برای بیشتر مصرف‌کنندگان نیست. مدل‌هایی همانند ROG Strix Scar از کمپانی ایسوس را مشاهده خواهید کرد که دارای مشخصات شگفت انگیزی هستند و در میان مشخصات می‌توان به پردازنده Ryzen 9 و RTX 4080 اشاره کرد.

البته امکان پیدا کردن لپ تاپ‌های ایسوس تا قیمت کمتر از 200 دلار برای فروش هم وجود دارد. این کامپیوترها برعکس لپ تاپ‌ها مخصوص بازی هستند. در عوض، آن‌ها فقط برای استفاده معمولی و وب گردی سبک طراحی شده‌اند و می‌توان در میان آن‌ها به مدل‌هایی همانند VivoBook Go اشاره کرد که می‌توان گفت نمونه‌های بسیار خوبی هستند. در ابتدایی‌ترین حالت، رایانه‌های MSI کمتر از 1000 دلار قیمت خواهند داشت که نقطه شروع بسیار مناسبی برای بسیاری از گیمرهای جدید است. برخی از مدل‌ها همانند MSI GF63 را می‌توانید با قیمت‌های کمتر از 700 دلار تهیه کنید که عملکرد خوبی به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ از خود نشان می‌دهد.

مقایسه کیفیت صفحه نمایش لپ تاپ های ایسوس با MSI

لپ تاپ‌های MSI و ایسوس می‌توانند کیفیت تصویر قابل توجهی را ارائه کنند؛ این مورد را باید یکی از بخش‌هایی معرفی کرد که دو کمپانی به صورت هماهنگ عمل کرده و با توانایی منحصر به فرد خود، توانسته‌اند شرایط ایده‌آلی را رقم بزنند. زمانی که شما در لپ تاپ های تولید شده از سوی این دو کمپانی تصمیم به اجرای گیم داشته باشید، باید بدانید که کیفیت را از دست نخواهید داد. بسیاری از محصولات رده بالاتر ایسوس و MSI با نمایشگرهای 144 هرتز یا 240 هرتز عرضه می‌شوند که می‌توانند برای بازی‌های موبایل کاربرد بسیار زیادی داشته باشند.

در حقیقت کمپانی ایسوس که در زمینه تولید سخت افزار توانسته به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند و از طرف دیگر، کمپانی ام اس آی به عنوان یکی از غول‌های فناوری شناخته می‌شود. این دو شرکت به خوبی نسبت به اهمیت ویژگی‌های بصری آگاه هستند و این مسئله سبب شده توانمندی آن‌ها در زمینه‌های بصری با رشد چشمگیری همراه باشد.

مقایسه کیفیت صدای لپ تاپ های ایسوس با MSI

برای لپ تاپ‌های ایسوس یا MSI نیازمند اسپیکر خارجی نخواهید بود. با این که مقرون به صرفه‌تر هستند، اما ام اس آی زمان و سرمایه خود را برای اطمینان از کیفیت صدای قابل توجه محصول خود سرمایه‌گذاری کرده است. بنابراین، مسلما قابل توجه بوده که MSI بتواند یک قابلیت ویژه را برای مدل‌های لوکس خود نگه‌داری کند. در صورتی که صدا برای تجربه بازی شما حیاتی است، می‌توانید با خیال راحت لپ تاپ را از هر برندی بدون نگرانی خریداری کنید.

البته نباید فراموش کرد که کیفیت صدای یک لپ تاپ را باید از مهم‌ترین ویژگی‌های آن به حساب آورد و هر کمپانی که در زمینه طراحی و تولید لپ تاپ مشغول فعالیت است، توجه ویژه‌ای به کیفیت صدا دارد و همین مسئله باعث می‌شود ما شاهد اسپیکرهای بدون کیفیت در لپ تاپ‌های برندهای ذکرشده نباشیم. اسپیکرها می‌توانند برای کاربران اهمیت زیادی داشته باشند، چه بسا این که برخی کاربران هدفشان از خرید دستگاه جدید، کیفیت صدا بوده تا بتوانند کارهای موردنظرشان را انجام دهند. بنابراین مجهز بودن یک لپ تاپ به اسپیکر قدرتمند، اهمیت و ارزش بسیار زیادی دارد. با این که ممکن است شما در لپ تاپ‌های گران قیمت شاهد اسپیکرهای قدرتمند باشید، اما باید بدانید که لپ تاپ های ارزان قیمت این دو کمپانی هم اسپیکرهای قابل قبولی را عرضه می‌کنند.

مقایسه پورت‌ها و اتصالات لپ تاپ های ایسوس با MSI

معمولا لپ تاپ‌های ایسوس دارای پورت‌های زیادی هستند. حتی جدیدترین مدل‌ها دارای پورت‌های کافی برای اتصال به دستگاه‌های خارجی همانند HDMI، جک‌های هدفون و سایر موارد خواهند بود. لپ تاپ MSI پورت‌های کمتری دارد، اما پورت‌های مهم همانند USB در آن قابل دسترس است. تعداد ورودی‌ها و اتصالات بر اساس مدلی که در هر دو برند خریداری می‌کنید، به شدت متفاوت خواهند بود. در هر طرف، معمولا لپ تاپ‌های بزرگ‌تر پورت‌های بیشتری را ارائه می‌کنند.

همانطور که می‌دانید، پورت‌های موجود در لپ تاپ‌ها می‌توانند کاربردهای زیادی داشته باشند. در حقیقت کاربران می‌توانند از این پورت‌ها در زمینه‌های گوناگون استفاده کنند. لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس مجهز به پورت‌های قدرتمند جدید، آن هم در تعداد بالا هستند و این مسئله می‌تواند به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم دستگاه به حساب آید. البته نباید گفت ام اس آی پورت‌های کمتری دارد، چرا که این کمپانی پورت‌های مهم را در دستگا‌ه‌های خود قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند از آن‌ها به خوبی استفاده کنند.

تاریخچه کمپانی MSI

بنیان‌گذاران MSI زمانی که سونی فعالیت‌های خود را در سال 1985 میلادی کاهش داد، برند خود را از سر ناچاری توسعه دادند. این کمپانی در سال 1998 میلادی سرانجام به بازار سهام عمومی راه یافت و نام تجاری خود را در دنیای فناوری مستحکم‌تر از گذشته کرد. نخستین محصول اصلی آن‌ها در سال 2003 میلادی با عنوان Mega PC معرفی شد. در سال 2017 میلادی توانستند نام خود را وارد صنعت گیم کرده و ابتکارهای بسیار زیادی انجام دهند. به عنوان مثال، کمپانیام اس آی موفق شد به یوبی سافت بپیوندد تا در نهایت بازی‌هایی همانند Assasins Creed Odyssey را ارائه کنند. البته نباید در این میان نام اثری دیگر همانند Tom Clancy 2 را از یاد برد.

از ابتدای کار کمپانی ام اس آی متعهد شد تا بتواند قابلیت‌هایی که در لپ تاپ‌های قدرتمند قرار دارد را در دستگاه‌های ارزان قیمت خود قرار دهد. هم اکنون ام اس آی میزبان طیف وسیعی از لپ تاپ‌های بازی مقرون به صرفه و مبتدی به حساب می‌آید. در صورتی که به عنوان یک گیمر فعالیت دارید و می‌خواهید سراغ برندی بروید که توانسته باشد مشخصات فنی قابل قبول برای اجرای گیم را در یک دستگاه ارزان قیمت قرار دهد، قطعا ام اس آی نامی است که باید دنبال آن باشید.

تاریخچه کمپانی ایسوس

ایسوس همانند ام اس آی به عنوان یک شرکت فعال در زمینه تولید لپ تاپ از تایوان شناخته شده است. ایده اصلی راه‌اندازی کمپانی ایسوس از یک کافی شاپ آغاز شد و هم اکنون نبض بازار را در دست دارد. مهندسین فعال در راه‌اندازی ایسوس تصمیم داشتند که این کمپانی به عنوان یکی از شرکت‌های کوچک کار خود را آغاز کند، اما این رفتار فروتنانه باعث شد تا بتوانند قلب کاربران را به دست آورند و در نتیجه به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کردند. در سال 1995 میلادی موفق شدند نخستین مادربرد پنتیوم دارای دو سوکت ایسوس را راه‌اندازی کنند. دو سال بعد، نخستین نوت بوک را عرضه کردند و این راه تاکنون توانسته موفقیت‌های زیادی را برای کمپانی تایوانی ایسوس به ارمغان آورد.

در سال 2006 میلادی نخستین برند فرعی خود را راه‌اندازی کردند. در ادامه این کمپانی موفق شد جایگاه نخست را در زمینه تولید لپ تاپ‌های قدرتمند، علی‌الخصوص لپ تاپ‌های گیمینگ کسب کند. تاریخچه ایسوس را باید یک داستان طولانی و پربار عنوان کرد که می‌تواند الگویی مناسب برای کسانی باشد که تلاش را سرلوحه زندگی و کار خود قرار داده‌اند.

سخن آخر

مقایسه یک نام تجاری در مقیاس گسترده‌تر کار دشواری است، چرا که ممکن است نظر تعداد زیادی از کاربران نباشد. از آن جایی که هر دو برند دارای سابقه طولانی و شهرت کافی در دنیای فناوری هستند، غیرمنصفانه است که بخواهیم یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. در صورتی که گیمر هستید و نمی‌خواهید توجه را جلب کنید، ام اس آی بهترین گزینه خواهد بود. شما فقط می‌خواهید یک لپ تاپ گیمینگ محکم و بدون ضرر در اختیار داشته باشید. شما نیازمند دستگاهی خواهید بود که می‌دانید برای حداکثر عملکرد بازی شما طراحی شده است.

از طرف دیگر امکان دارد به دلایل مختلف نیازمند یک دستگاه ایسوس باشید. در صورتی که قصد دارید یک لپ تاپ بازی هم‌تراز با ام اس آی در اختیار داشته باشید، می‌توانید لپ ‌تاپ های سری ASUS TUF را انتخاب کنید. همچنین اگر نیازمند یک سیستم بازی فوق‌العاده قدرتمند هستید، می‌توانید سراغ خط تولید ROG Strix بروید و ایسوس را در نظر داشته باشید. البته فراموش نکنید کاربرانی که تمایل به پرداخت هزینه‌های زیاد را ندارند، می‌توانند در میان مدل‌های مختلف و ارزان قیمت ایسوس به سراغ دستگاه‌هایی بروند که می‌تواند برایشان کاربرد داشته باشد.

بهترین فروشگاه برای خرید لپ تاپ

شما می‌توانید برای خرید انواع لپ تاپ از برندهای مطرح جهان به فروشگاه دیجی مولتی سر بزنید. نه تنها اصالت کالا و محصولات موجود در فروشگاه دیجی مولتی تضمین می‌شود، بلکه می‌توانید بهترین قیمت لپ تاپ از برندهایی همچون ایسوس، MSI، اپل، مایکروسافت و برندهای دیگر را در این فروشگاه بیابید. شما می‌توانید خرید لپ تاپ به‌صورت نقدی یا اقساطی را تجربه کنید و در سریع‌ترین زمان نیز سفارش خود را دریافت کرده و از خدمات فوق العاده پس از فروش دیجی مولتی برخوردار شوید.

پرسش‌های متداول کاربران

آیا لپ تاپ های ایسوس کیفیت بالاتری دارند؟

بله؛ ایسوس را باید به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین تولیدکنندگان لپ تاپ‌های گیمینگ در سراسر جهان معرفی کرد. آن‌ها به صورت دائم در حال نوآوری محصولات خود هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که مشتریانشان بیشترین بهره را از سرمایه‌گذاری خود کسب کنند. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که لپ تاپ ایسوس شما سال‌های زیادی ماندگاری داشته باشد، همچنین شما می‌توانید شرایط ایده‌آل و خوبی را برای خود رقم بزنید.

کدام یک از برندهای ایسوس یا ام اس آی برای گیم عملکرد بهتری دارند؟

در صورتی که قصد شما از خرید یک لپ تاپ برای انجام بازی است، باید بدانید که ایسوس و ام اس آی توانایی خوبی برای تطبیق با گیم از خود نشان داده‌اند. ایسوس سری‌های مختلف همانند TUF یا ROG را دارد که بی‌نظیرترین دستگاه‌های گیمینگ در سراسر جهان به حساب می‌آیند. از طرف دیگر، ام اس آی موفق شده است در مدل‌هایی همانند Stealth یا Sword و Raider توانایی گیمینگ خود را به رخ بکشد. البته شما نباید سایر برندها را در زمینه گیم نادیده بگیرید که هر کدام توانسته‌اند به موفقیت‌های چشمگیری در سراسر جهان دست پیدا کنند و در میان آن‌ها نام کمپانی‌های لنوو یا دل و اچ پی به چشم خواهد خورد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد